Perhimpunan Perdana Gerakan Selempang Merah Malaysia


Putrajaya - Majlis Perhimpunan Perdana Gerakan Selempang Merah Malaysia, telah diadakan pada hari ini dengan penuh gilang-gemilang di Dewan Besar Sek. Keb. Precint 16(2). Majlis ini dimulakan dengan sambutan penuh adat diiringi muzik gamelan, menyambut ketibaan tetamu jemputan. Majlis ini telah dirasmikan oleh YB Datuk Hj.Ahmad bin Hj.Maslan. Turut hadir didalam majlis yang dihadiri lebih dari 1500 orang ahli Gerakan Selempang Merah ini adalah anak kepada Kiyai Panglima Salleh, Tuan Hj. Mohd Yusof bin Hj. Kiyai Panglima Salleh, Guru Waris Gerakan Selempang Merah (Pertubuhan Seni Silat Kuntau Selendang Merah Malaysia).
- berita terkini akan di kemaskini selepas program.

8 ulasan:

c20 berkata...

as salam, tuan-tuan gsm,
saya ingin mencadangkan agar pihak gsm mendapatkan juga perkenan dari pihak istana johor seterusnya dgn kerjasama mufti negeri dan pihak jaij, gsm ini disampaikan kepada anak melayu johor melalui mesjid-mesjid dan surau-surau, sebagaimana awal berdirinya ahli jihad fisabilillah selempang merah bermula di mesjid...

seterusnya dgn perkenan majlis raja-raja melayu dan kerjasama para mufti semalaysia, gsm ini disampaikan kepada anak-anak melayu semalaysia... insyaAllah, lebih ramai anak melayu yang mendapat manafaat dari Allah melalui gerakan ini...

harus pihak pengurusan gsm pusat dapat mempertimbangkannya, bi'iznillah...

wassalam,
c20-SamuderaAntasari

Tuah91 berkata...

Salam. Saya ingin menyertai gsm. Bagaimanakah caranya ? Dan dimanakah harus saya melapor diri ? Sudah lama saya mencari dan bertanya tapi tiada seorang pun ahli gsm yg saya temui sudi berkongsi ilmu. Alangkah bagus sekiranya tuan2 sudi berkongsi ilmu dengan hamba insan yg lemah. Sesiapa yg sudi berkongsi, silalah hubungi saya. 0172863103

Unknown berkata...

Assalamualaikum . Sudah lama sya ingin menyertai seni mempertahankn diri . Banyak yang mencadangkan pada saya untuk menyertai seni persilatan selendang merah ini . Siapakah yang perlu saya berjumpa ? Boleh hubungi saya 01126065602 . Sekian . Assalamualaikum .

badrulfcc berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
badrulfcc berkata...

waalaikumsalam....kepada sesiapa yg berminat ign menyertai pertubuhan Gsm ni adalah sgt2 dialu alukan.utk keterang lanjut anda boleh hubungi sy salah seorg dr ahli prtubuhan Gsm ni.
0168046763
0146552243

badrulfcc berkata...

waalaikumsalam mr.kitaro.jika btl anda brminat ign menyertai pertubuhan Gerakan Selempang Merah Malaysia ni sila hubungi saya:
0168046763
0146552243

Mohammad Ariyan Syah berkata...

assalamualaikum .. sy dri bphat dan sdh di ijazahkan ayat 4 oleh seorg gru ..di sni .. tp kalau bleh sy nk mnyertai terus ke dlm gsm yg rasmi . bagaimanakah cara nya ye mnta wasap sy di 0197677902

Gerakan selendang merah berkata...

Assalammualaikum salam ukhuwah dan salam seperjuangan dari kami gerakan selendang merah pulau pinang susur galur Allahyarham tn guru hj bakri sg manik perak. 0194934301 khalifah perang utama Tok janggut

Catat Ulasan

Sila komen dengan sopan dan beradab. Terima kasih.
- Bahasa menunjukkan bangsa -